Bloc 1 – COMPETÈNCIA D’APRENDRE A APRENDRE (treball per projectes)
Bloc 2 – COMPETÈNCIA DIGITAL
1r ESO | 2n ESO | 3r ESO |
---|---|---|
Dt1_00 Treballem amb comoditat | Dt2_01 Gràfics dels conills de la granja | Dt3_01 Accions bàsiques del Calc, càlculs, operacions i funcions |
Dt1_01 Resum competències digitals | Dt2_02 Presentació sobre moviments artístics | Dt3_02 Obtenció i tractament d’informació, generació de Gràfics |
Dt1_02 Planificació competència digital 1r ESO | Dt2_03 Entrevista a Rosalia (creació de formularis) | Dt3_03 Activitats variades: mapes muts, hores, filtres, graus, números romans… |
Dt1_03 Guió orientatiu competència digital 1r ESO | Dt2_04 Com escriure un bon correu electrònic | Dt3_04 Activitats de llenguatge |
(a partir d’aquí se sol plantejar un repte de cada tipus, seguint el guió anterior) | Dt2_05 Activitats de càlcul mental | Dt3_05 Activitats de càlcul mental |
Dt2_06 Programa PIXLR, editor d’imatge | Dt3_06 Programa PIXLR, editor d’imatge |
Bloc 3 – PROMOCIÓ DEL GUST PER LA LECTURA
Bloc 4 – EDUCACIÓ EMOCIONAL
1r ESO | 2n ESO | 3r ESO |
---|---|---|
Introducció a l’educació emocional – (Vídeo Esther Campillo) | Dominó de les emocions versió individual | SAT00_Ponderació de les activitats SAT (suport alumnat tutor) de 3r d’ESO |
Marc de referència per començar – (vídeo Esther Campillo) | Els 5 pensaments (introducció al raonament aplicat a les relacions humanes) | SAT01_El Circ de les Papallones (aquesta activitat ja es va fer per Nadal 2021) |
Primers passos i temporització | Test d’avaluació assertiva | SAT02_Dilemes morals |
Dominó retallable de les emocions (activitat en petit grup) | Test d’assertivitat Eduquem.net (cal que es donin d’alta amb el seu correu de centre, anar a test ASSERTIVITAT) | SAT03_El Cavall |
Expressions facials i vocabulari emocions | Conflicte i Assertivitat – activitat per treballar la resolució de conflictes (un cop hagin fet el test d’assertivitat) | SAT04_Cadena de favors |
Test d’assertivitat Eduquem.net (cal que es donin d’alta amb el seu correu de centre, anar a test ASSERTIVITAT) | Valors en joc – introducció als dilemes morals i als conflictes entre valors i prioritats (intel·ligències intrapersonal i interpersonal) | Nota: la promoció de 3r d’ESO del curs 21/22 també poden fer activitats de la columna del costat de 2n d’ESO ja que el curs passat no les van fer. |
Lectura del còmic EL MALSON i qüestionari per treballar a classe (activitat de conscienciació sobre el bullying) | Lectura del còmic EL MALSON i qüestionari per treballar a classe (activitat de conscienciació sobre el bullying) | Per més recursos consulteu el Moodle del centre, carpeta ACTIVITATS TRANSVERSALS, curs EDUCACIÓ EMOCIONAL, clau d’inscripció Emocional21 |
“Sessió1” – Presentació de diapositives sobre educació emocional per a l’alumnat i guia de professorat (material elaborat per l’Esther Campillo) | Activitat FILM CLUB 1 – INSIDE OUT (atenció: aquesta activitat quedarà consolidada a 1r d’ESO, abans d’emprar-la reviseu que no l’hagin fet el curs anterior) | PANTALLES, CORTISOL I INTEL·LIGÈNCIA – Pràctica reflexiva sobre l’efecte psicològic de les pantalles (vinculada també amb l’educació digital). |
Recull d’activitats sobre AUTOCONEXEMENT (Esther Campillo) | FILM CLUB 2 – AVANTATGES DE SER UN MARGINAT | FILM CLUB 5 – TEARS IN HEAVEN Pràctica reflexiva sobre la gestió de la pèrdua. |
Recull d’activitats sobre EMPATIA, ASSERTIVITAT (Esther Campillo) | FILM CLUB 3 – LASSIE | FILM CLUB 6 – MERLÍ: ALBERT CAMÚS – Pràctica reflexiva sobre l’existència i les creences |
Activitat FILM CLUB 1 – INSIDE OUT sobre estats d’ànim. | FILM CLUB 4 – PLANTA 4 | Atenció: si aquesta promoció no ha fet les altres activitats de FILM CLUB les podeu aprofitar de la columna anterior de 2n ESO. |