Biblioteca de recursos

Aquesta pàgina està ADREÇADA AL PROFESSORAT DE PROJECTES, recull en una taula les guies i enllaços de les activitats que anem fent classificades per tal de facilitar la seva localització. L’ORDRE ÉS ORIENTATIU i no cal seguir-lo al peu de la lletra (al contrari, es va acordar seguir els diferents objectius de forma intercalada), però és convenient NO EMPRAR RECURSOS DE NIVELLS POSTERIORS per tal d’evitar que una mateixa promoció es trobi després amb la mateixa activitat que va fer el curs anterior*. SI ALGÚ DISPOSA DE MÉS RECURSOS que els enviï al correu de centre i els anirem afegint, gràcies!

* NOTA: Durant el curs 2021-22 moltes activitats de 3r d’ESO repeteixen les de 2n perquè aquesta promoció en concret no les ha fet encara, però el curs vinent s’hauran de canviar

Bloc 1 – COMPETÈNCIA D’APRENDRE A APRENDRE (treball per projectes)

1r ESO2n ESO3r ESO
Pr1-00 Guia de l’alumnat de projectes 1r ESOPr2_00 Guia de l’alumnat de projectes 2n ESOPr3_00 Guia de l’alumnat de projectes 3r ESO
Pr1-01 Resum d’un text: l’ase i el lleóPr2_01 Còmic Avantatges, Inconvenients, dubtes Pr3_01 Còmic Avantatges, Inconvenients, dubtes (només per al curs 21-22
Pr1-02 Expliquem idees amb imatges – volcàPr2_02 Resum de text Xarxes Socials Pr3_02 Resum de text Xarxes Socials (només per al curs 21-22)
Pr1_03 Còmics per aprendrePr2_03 Còmics per aprendre IIPr3_03 Pràctica reflexiva: lectura crítica de missatges mediàtics
Pr1_04 Comparar dos textosPr2_04 Guia de projectes Interpersonals Pr3_04 Guia de projectes Interpersonals
Pr1_05 Activitat preparatòria del test d’Intel·ligències múltiples (inclou les solucions)Pr2_05 Guia de projectes lógico-matemàtics Pr3_05 Guia de projectes lógico-matemàtics
Pr1_06 Activitat competencial “el Metro” – vegeu també la versió editable Llibre OfficePr2_06 Guia de projectes MUS-CIN-Intra-Nat Pr3_06 Guia de projectes MUS-CIN-Intra-Nat
Pr1_07 Fem una maqueta de paper (comprensió d’un contingut amb una mostra tridimensional) Pr2_07 Fem una maqueta de paper (si aquesta promoció no ho va fer el curs passat)

Bloc 2 – COMPETÈNCIA DIGITAL

1r ESO2n ESO3r ESO
Dt1_00 Treballem amb comoditatDt2_01 Gràfics dels conills de la granja Dt3_01 Accions bàsiques del Calc, càlculs, operacions i funcions
Dt1_01 Resum competències digitalsDt2_02 Presentació sobre moviments artístics Dt3_02 Obtenció i tractament d’informació, generació de Gràfics
Dt1_02 Planificació competència digital 1r ESODt2_03 Entrevista a Rosalia (creació de formularis) Dt3_03 Activitats variades: mapes muts, hores, filtres, graus, números romans…
Dt1_03 Guió orientatiu competència digital 1r ESODt2_04 Com escriure un bon correu electrònic Dt3_04 Activitats de llenguatge
(a partir d’aquí se sol plantejar un repte de cada tipus, seguint el guió anterior)Dt2_05 Activitats de càlcul mental Dt3_05 Activitats de càlcul mental
Dt2_06 Programa PIXLR, editor d’imatge Dt3_06 Programa PIXLR, editor d’imatge

Bloc 3 – PROMOCIÓ DEL GUST PER LA LECTURA

1r ESO2n ESO3r ESO
Lc1_01 Introducció projecte lectura 1r ESOLc2_01 Introducció projecte lectura 2n ESOLc3_01 Introducció projecte lectura 3r ESO
Lc1_02 Perfil dels personatges – AsterixLc2_02 Perfil dels personatges – Tintín Lc2_02 Perfil dels personatges – Tintín
Lc1_03 Comencem a llegir Lc2_03 Comencem a llegir Lc3_03 Comencem a llegir
Lc1_04 Lectores i bibliotecàries Lc2_04 Lectores i bibliotecàries Lc3_04 Lectores i bibliotecàries
Lc1_05 Canviem l’aspecte exterior del nostre llibre Lc2_05 Canviem l’aspecte exterior del nostre llibre Lc3_05 Canviem l’aspecte exterior del nostre llibre
Lc1_06 Les matemàtiques del nostre llibre Lc2_06 Les matemàtiques del nostre llibre Lc3_06 Les matemàtiques del nostre llibre
Lc1_07 Fes un Booktrailer (concurs Legiland per al curs 21-22) Lc2_07 Fes un Booktrailer (concurs Legiland per al curs 21-22) Lc3_07 Fes un Booktrailer (concurs Legiland per al curs 21-22)
Lc1_08 El Tarot dels Personatges Lc2_08 El Tarot dels Personatges Lc3_08 El Tarot dels Personatges

Bloc 4 – EDUCACIÓ EMOCIONAL

1r ESO2n ESO3r ESO
Introducció a l’educació emocional – (Vídeo Esther Campillo)Dominó de les emocions versió individualSAT00_Ponderació de les activitats SAT (suport alumnat tutor) de 3r d’ESO
Marc de referència per començar – (vídeo Esther Campillo)Els 5 pensaments (introducció al raonament aplicat a les relacions humanes)SAT01_El Circ de les Papallones (aquesta activitat ja es va fer per Nadal 2021)
Primers passos i temporitzacióTest d’avaluació assertivaSAT02_Dilemes morals
Dominó retallable de les emocions (activitat en petit grup)Test d’assertivitat Eduquem.net (cal que es donin d’alta amb el seu correu de centre, anar a test ASSERTIVITAT)SAT03_El Cavall
Expressions facials i vocabulari emocionsConflicte i Assertivitat activitat per treballar la resolució de conflictes (un cop hagin fet el test d’assertivitat)SAT04_Cadena de favors
Test d’assertivitat Eduquem.net (cal que es donin d’alta amb el seu correu de centre, anar a test ASSERTIVITAT) Valors en joc – introducció als dilemes morals i als conflictes entre valors i prioritats (intel·ligències intrapersonal i interpersonal)Nota: la promoció de 3r d’ESO del curs 21/22 també poden fer activitats de la columna del costat de 2n d’ESO ja que el curs passat no les van fer.
Lectura del còmic EL MALSON i qüestionari per treballar a classe (activitat de conscienciació sobre el bullying) Lectura del còmic EL MALSON i qüestionari per treballar a classe (activitat de conscienciació sobre el bullying) Per més recursos consulteu el Moodle del centre, carpeta ACTIVITATS TRANSVERSALS, curs EDUCACIÓ EMOCIONAL, clau d’inscripció Emocional21
Sessió1” – Presentació de diapositives sobre educació emocional per a l’alumnat i guia de professorat (material elaborat per l’Esther Campillo)Activitat FILM CLUB 1 – INSIDE OUT (atenció: aquesta activitat quedarà consolidada a 1r d’ESO, abans d’emprar-la reviseu que no l’hagin fet el curs anterior)PANTALLES, CORTISOL I INTEL·LIGÈNCIA – Pràctica reflexiva sobre l’efecte psicològic de les pantalles (vinculada també amb l’educació digital).
Recull d’activitats sobre AUTOCONEXEMENT (Esther Campillo)FILM CLUB 2 – AVANTATGES DE SER UN MARGINATFILM CLUB 5 – TEARS IN HEAVEN Pràctica reflexiva sobre la gestió de la pèrdua.
Recull d’activitats sobre EMPATIA, ASSERTIVITAT (Esther Campillo)FILM CLUB 3 – LASSIEFILM CLUB 6 – MERLÍ: ALBERT CAMÚS – Pràctica reflexiva sobre l’existència i les creences
Activitat FILM CLUB 1 – INSIDE OUT sobre estats d’ànim.FILM CLUB 4 – PLANTA 4Atenció: si aquesta promoció no ha fet les altres activitats de FILM CLUB les podeu aprofitar de la columna anterior de 2n ESO.

Top