Portes Obertes 2021

Identificador de la reunió: meet.google.com/wbm-yarh-bmb
Clica sobre la imatge per accedir (durada del vídeo: 13 minuts 39 segons)
Clica sobre la imatge per accedir (durada del vídeo: 4 minuts 6 segons)
Clica sobre la imatge per accedir (durada del vídeo: 3 minuts 41 segons)
Clica sobre la imatge per accedir (durada del vídeo: 3 minuts 33 segons)
Clica sobre la imatge per accedir (durada del vídeo: 11 minuts 23 segons)

Benvolgudes famílies,

En aquest espai obrim les portes de l’institut als futurs estudiants de forma virtual per tal que ens pugueu visitar de forma segura. Us estem esperant amb ganes de compartir amb vosaltres el projecte del nostre institut.

NOVETAT: En aquest enllaç podeu veure FOTOS D’ACTIVITATS DE BATXILLERAT (projecte Argó, club de ciències, concurs Odissea, treballs optativa de grec, sortida de socials, etc…)

Les propers portes obertes seran les dedicades al BATXILLERAT, durant la primera setmana de maig. En breu us donarem a conèixer la data i hora exacta, així com l’enllaç MEET corresponent.

El proppassat 11 de març varem fer una jornada dedicada a l’ESO per tal de resoldre els dubtes que us puguin sorgir. Si voleu, ens podeu enviar més consultes al correu centre@creudesaba.cat.

Anirem actualitzant aquest espai amb més informació per tal de complementar la que rebreu a la jornada de portes obertes. Estigueu atents a les novetats! 

OPINIÓ: EL FUTUR DEL BATXILLERAT I LA RECERCA

Properament es celebrarà el Fòrum de Treballs de Recerca 2021, que coincideix amb un moment on es replanteja el futur del batxillerat, des d’un dels aspectes que més capacitat tenen de condicionar-lo, com és la reforma de les proves d’accés a la universitat.
Com afecta tot això al nostre alumnat, al professorat, a tot el sistema? És inevitable que es generi controvèrsia i una certa tensió, entesa també des del punt de vista positiu com la tensió necessària per poder adaptar-nos, prendre decisions i millorar.
La situació de pandèmia i confinaments que estan vivint les actuals promocions d’alumnes està portant a la comunitat educativa a replantejar-nos què és el més essencial, què hem de mantenir i què podem limitar alhora, per exemple, d’establir els criteris de superació de les matèries.
Per altra banda, la propera revisió de les PAU implica la pregunta de què és el més important, el més fonamental que val la pena exigir en la transició cap a la universitat.
En aquest entorn de tensió adaptativa en que ens trobem, sorgeixen algunes controvèrsies. Algunes d’elles potser només ho són en aparença, com la pretesa dicotomia entre ensenyament memorístic i competencial, com si la memòria fos quelcom que es pogués abstraure de la resolució de problemes. Però si en alguna cosa estem d’acord, si més no en el per què i no tant en el com, és que cal que el sistema educatiu generi persones amb sentit crític, capacitades per prendre decisions i posar en qüestió si s’escau les decisions dels altres.
És per això que creiem que la recerca anirà a més, com a metodologia necessària per assolir el perfil individual que una societat necessita per mantenir-se lliure, oberta, democràtica i regida pel mètode científic i la cultura humanística.
Sobre el concepte de pensament crític, remetem aquí al document «Les competències transversals de pensament crític i compromís ètic per a la millora de l’aprenentatge», de la UAB, en l’apartat 3-a «Aproximació al pensament crític», diu el següent:
«El que busca el pensament crític és d’adoptar una actitud que comporta, al menys, dues operacions: la primera és l’acceptació de la incertesa i el dubte(…) la segona és l’eixamplament del camp d’observació: allò que veiem, l’enquadrament en cinema, és sempre un fragment de la realitat presentat des d’un determinant punt de vista. El pensament crític requereix també aprendre a identificar el fora de camp.»
Per generar aquesta disposició, vinculada a la humilitat, d’aprofundir en un tema restant sempre oberts al que pugui haver fora de camp, un dels millors instruments que tenim és el treball de recerca.

Àlex Sala – director – abril 2021

Clica sobre la imatge per accedir al PEC en format PDF

Clica sobre la imatge per accedir.


Top