Estratègia Digital de Centre – Actuacions

Una vegada establerts els objectius a treballar, planifiquem i fem el seguiment per verificar l’obtenció dels objectius establerts a partir d’unes actuacions concretes.

Per poder portar aquest control d’aquestes actuacions, s’ha creat el següent model per fer aquest seguiment:

Les activitats relacionades amb cadascun dels objectius definits en l’apartat anterior són les següents:

OBJECTIU 1:

Per incrementar el percentatge d’estudiants que utilitzen les TIC en el seu procés d’aprenentatge, algunes actuacions que podrien considerar-se serien:

  • Incloure l’ús de les TIC com a part integrant del currículum del centre, de manera que els estudiants puguin adquirir les competències necessàries per utilitzar les TIC en el seu procés d’aprenentatge.
  • Oferir formació i suport als docents perquè puguin utilitzar les TIC de forma efectiva en les seves classes i promoure la innovació pedagògica en aquest àmbit.
  • Facilitar l’accés dels estudiants a les eines i recursos digitals necessaris per al seu aprenentatge, com ara ordinadors, tauletes, programari educatiu, etc.
  • Promoure la col·laboració i el treball en xarxa entre els estudiants i els docents, utilitzant les TIC com a suport per a aquestes activitats.
  • Realitzar activitats que fomentin l’ús de les TIC en el procés d’aprenentatge, com ara concursos, tallers, projectes col·laboratius, etc.
  • Establir un sistema d’avaluació que permeti mesurar el progrés dels estudiants en l’ús de les TIC en el seu aprenentatge i ajustar les accions en conseqüència.

 

OBJECTIU 2:

Per tal d’incrementar el percentatge de docents que han participat en activitats de formació en l’ús de les TIC el Departament d’Educació ja proposa diferents activitats:

  1. Organitzar sessions de formació presencials sobre l’ús de les TIC en l’aprenentatge, dirigides per experts en la matèria: FIC de Centre
  2. Crear una plataforma en línia amb recursos i materials de formació sobre l’ús de les TIC en l’aprenentatge, que els docents puguin utilitzar per a la seva autoformació: Plataforma Odissea sota tecnologia Moodle
  3. Promoure la creació de xarxes de col·laboració entre els docents, per compartir experiències i recursos relacionats amb l’ús de les TIC en l’aprenentatge: Xarxa NUS
  4. Establir un sistema de reconeixement per als docents que participen en activitats de formació en l’ús de les TIC, com a incentiv per a la seva implicació en aquest àmbit: Nous perfils de competència digitan docent (A1-A2-B1-B2-C1-C2)

 

OBJECTIU 3:

Algunes de les actuacions que es podran desenvolupar per incrementar el nombre d’eines i recursos digitals disponibles per als estudiants i docents d’un institut de Catalunya són:

  • Invertir en la compra de nous equipaments i dispositius tecnològics per als estudiants i els docents. Això podria incloure ordinadors portàtils, tauletes, càmeres de vídeo, etc. Aquest punt ja està sent desplegat pel Departament i acabarà el curs 2023-2024.
  • Desenvolupar una plataforma digital per al centre que permeti a tots els estudiants i docents accedir fàcilment a les eines i recursos digitals disponibles. Aquesta plataforma també podria servir com a espai de treball col·laboratiu per als estudiants i els docents. Aquestes plataformes actualment al nostre Centre són Google Classroom i Moodle.
  • Promoure l’ús d’aplicacions i eines digitals per a l’aprenentatge, com ara plataformes d’aprenentatge en línia, eines de creació de continguts digitals, etc. A través de la formació de l’equip docent, es van afegint noves aplicacions i eines digitals que permeten millorar la competència digital de l’alumnat.
  • Incentivar la creació i compartició de recursos digitals per part dels estudiants i els docents. Això podria incloure la creació de grups de treball per a la creació de recursos, la participació en comunitats en línia, etc.
  • Promoure la formació dels docents en l’ús d’eines i recursos digitals per a l’aprenentatge, per tal de millorar la seva competència en aquest àmbit. A través de petites càpsules formatives d’experts dis del claustre.

 

OBJECTIU 4:

Algunes actuacions que podrien ajudar a incrementar el percentatge d’estudiants i docents que participen en projectes col·laboratius utilitzant les TIC en un institut de Catalunya podrien ser:

  1. Promoure la creació d’espais de treball col·laboratiu en línia, com ara fòrums o plataformes de col·laboració, per a que els estudiants i docents puguin compartir idees i treballar conjuntament en projectes.
  2. Oferir activitats i recursos que fomentin la col·laboració i el treball en xarxa, com ara projectes interdisciplinaris o competicions en línia.
  3. Incorporar les eines de col·laboració en línia en els processos d’avaluació, de manera que els estudiants puguin treballar en grups i compartir els seus treballs en línia amb els seus professors i companys.
  4. Promoure la creació de xarxes de centres per a que els estudiants i docents puguin compartir les seves experiències i col·laborar en projectes conjunts.
  5. Oferir formació als docents en l’ús d’eines de col·laboració en línia per a fomentar la seva utilització en el procés d’aprenentatge.

 

Definides les actuacions que ens permetin assolir els objectius, ens caldrà realitzar l’avaluació d’aquests objectius per tal de copsar la seva consecució.

TORNA A LA PÀGINA PRINCIPAL DEL PROJECTE DIGITAL DE CENTRE

Aquest lloc web utilitza cookies per tal que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les cookies esmentades i l'acceptació de la nostra política de cookies. Cliqueu l'enllaç per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies
Desplaça cap amunt